3 Cetăți în apropiere de Sibiu ce merită vizitate

Dragilor,

Știm că este abia luni și avem o nouă săptămână în față, însă, cum ne stă în fire ne gândim deja la următorul trip, fie el în România sau în afara țării. Și avem și motive pentru care să ne bucurăm, deoarece se apropie week-end-ul prelungit de Rusalii.

Dacă încă nu v-ați hotărât ce să faceți sau, ba din contră, știți că urmează să plecați spre Sibiu, avem pentru voi câteva sugestii de cum puteți face acest week-end unul special.

Propunerea noastră este perfectă pentru cei care au drum spre zona Sibiului. Pentru că în acest week-end am fost detașați pentru un eveniment special pentru noi la Avrig, ne-am gândit că nu ar strica ca pe drum să adaugăm și câteva obiective, iar cu această ocazie să testăm și aplicația Bitdefender, Drumul Cetăților.

Așa am ajuns să vizităm 3 cetăți, iar momentan am ajuns să avem rangul de Vornic. Vă lăsăm mai jos impresiile noastre, precum și câteva tipsuri de rigoare.

Cetatea Slimnic

Tripul nostru a început încă de vineri seara, am fost cazați pe Valea Avrigului, la Pensiunea Ghiocelul. Valea Avrigului este si ea o zonă frumoasă, care merită vizitată cu siguranță. Priveliștea pe care o oferă spre munții Făgăraș este unică.

Situată pe colina Burgbasch, colină care domină partea de sud a localității, fortificația de la Slimnic avea menirea să apere drumul Sibiu – Mediaș.

Vedere curtea interioară

Prima dintre cetăți se află la 41 km (37 minute) de Avrig. Numele în germană este “Stolzenburg”, care înseamnă “Cetate Mândră”, cum se va dovedi a fi după vizitarea ei 🙂

Accesul cu mașina se poate face până la poarta cetății, însă pentru că plouase cu o seară înainte, am urcat pe jos, nu mai mult de 5 minute.

O dată ajunși la acesta, nu putem spune că ne oferea prea multe posibilități: poarta care ne-a întâmpinat s-a lăsat cu greu deschisă, nu era niciun semn sau vreo persoană care să ne întâmpine. Mai mult, un localnic, ne-a zis că se poate vizita și că acolo trăiește chiar și o familie. Greu de crezut, având în vedere că se vedea doar un zid din cetate, iar cei care ne-au întâmpinat au fost 2 căluți. Am continuat să urcăm, până am dat de o ușă pe care era trecut programul. Am intrat, iar sentimentul că intrăm într-o altă lume s-a instalat rapid.

Aici chiar locuiește o familie, care are grija de această cetate. Și face o treabă foarte bună. Pentru 3 lei/persoană ne-a poftit să o vizităm. Am rămas plăcut impresionați de grădină, de verdele crud al ierbii, de viața simplă și frumoasă din cetate. Vă lăsăm să vă convingeți prin imaginile de mai jos.

Distanță: Avrig – Slimnic 41 km – 37 minute

Program vizitare + preț: zilnic, 10:00-19:00, 3 lei/persoană

Citește și: RECOMANDARE: GREEN CAMP – ADVENTURE GLAMPING

2. Cetatea Cisnădioara

Pe drum spre aceasta, am trecut prin orașul Cisnădie, care ne-a impresionat prin curățenia și felul lui gospodăresc cu care este îngrijit. Aduce puțin cu Brașovul, însă mergând pe stradă am simțit spiritul comunității locale. Este un oraș unde cred că ne-ar plăcea să ne retragem pentru o bătrânețe liniștită și frumoasă.

Cetatea Cisnădioara a fost construită între anii 1162-1223. Se află pe un deal de 50 m și oferă priveliști frumoase de jur-imprejur către: Munții Cibinului, Cisnădie și satul de la baza sa, Cisnădioara. Una dintre legendele acesteia spune că dacă un cuplu voia să divorțeze, era închis într-o cameră din cetate până doreau să se împace. Dacă nu se întâmpla acest lucru, rămâneau acolo până la moarte.

Distanță: Slimnic – Cisnădioara 29 km – 26 minute

Program vizitare + preț: zilnic, 10:00-18:00, 7 lei/persoană

Cetatea Făgăraș

Duminică, în drum spre casă, am poposit la cetatea Făgăraș, cea de-a treia dintre cetăți. Și aceasta ne-a impresionat, deoarece, în afară de încărcătura istorică, aici, veți avea ocazia să vizitați și difere săli tematice: Sala Tronului, Temniței etc.

Din punct de vedere istoric, această cetate a fost reşedinţă nobiliară şi princiară importantă a țării Făgărașului. Construcția cetății a început în 1310, pe locul unei mai vechi fortificații de pământ și lemn din secolul al XII-lea. Scopul construirii cetății era strategic, pentru apărarea sud-estului Transilvaniei de incursiunile tătarilor și otomanilor.

Program vizitare + preț: diferă în funcție de sezon, 15 lei/persoană

Ne-a plăcut aplicația și ne-am pus în gând să ajungem Voievozi! Deja plănuim următorul drum. Vrem să descoperim și alte cetăți frumoase. Revenim cu vești!

Călătorii frumoase să aveți!

URMĂREȘTE CALATORIICLANDESTINI.RO ȘI PE FACEBOOKINSTAGRAMPINTEREST SAU YOUTUBE.

Adventure Love
DESPRE NOI

Noi suntem un grup de tineri și ne place să călătorim unde vedem cu ochii.